Lemmikkieläinruokateollisuuden johtajia tuntevat koirat, kissat ja muut lemmikit. Sekä pomot että työntekijät ovat myös eläimiä, ja monet samat vahvistamis- ja positiivisen palautteen strategiat toimivat ihmisten ja lemmikkien kohdalla. Lemmikin pitäminen iloisena ja oikeiden asioiden tekemisessä on monia yhtäläisyyksiä työntekijöiden menestyksen johtamiseen, Mary Kelly, yrityksen perustaja Tuottavia johtajiasanoi esityksensä aikana 3. toukokuuta klo Lemmikkieläinten ruokafoorumi Kansas Cityssä, Missourissa.
”Palkitse hyvästä käytöksestä, kun näet sen aivan kuten eläimilläsi”, hän sanoi. ”Kun koulutat hevosta tai koiraa ja he tekevät oikein, kerrot heille. Kerro ihmisille sama asia, koska saat mitä palkitset. Olipa kyse asiakkaistasi, työntekijöistäsi tai tavarantoimittajistasi. Tilastot osoittavat, että paras motivaatio on se, että olet organisaatiosi huippu ja kerrot ihmisille, että he tekevät hyvää työtä, se merkitsee paljon. Seuraava arvostuksen taso tulee työtovereistasi. Joten auta työtovereitasi tietämään, kun he ovat tehneet hyvää työtä.”
Palkitse tietyt käytökset
Tee tunnustuksesta ja palkinnoista hyvin tarkkoja. Yleinen ylistys ei vahvista tiettyä käyttäytymistä.
”Jos aiot palkita ihmisiä, varmista, että teet sen tietyn toiminnan vuoksi”, hän sanoi. ”Ei, kiitos kaikille lemmikkiruokafoorumiin osallistumisesta, se oli hienoa.” Ei, aivan erinomaista työtä asennuksen kannalta, sen varmistamiseksi, että osasto näytti hyvältä, varmisti, että meillä on seurantajärjestelmä. Arvostan kaikkea huomiotasi yksityiskohtiin.”
Tämän ylistyksen ei kuitenkaan pitäisi tulla toisen työntekijän kustannuksella. Pietarin häpeäminen Paavalin ylistämiseksi ei auta.
Älä vahvista negatiivista käytöstä
Samaan aikaan lemmikkieläinten elintarviketeollisuuden johtajien ei pitäisi antaa huonon käytöksen jatkua. Kuten saksanpaimenkoiranpentu, joka pureskelee sormea, jos koira kasvaa ja ajattelee, että ihmisten pureminen on OK, lemmikin omistajalla on vakavia ongelmia.
”Jos se oli kunnossa tänään, sen pitäisi olla kunnossa huomenna”, hän sanoi. ”Muuten tuhlaat resursseja.”
Toiminnot, jotka johtaja palkitsee, on tehtävä selväksi, samoin kuin ei-hyväksyttävät käytökset tuodaan esiin erikseen.
”Ota selväksi, mitä odotat ihmisiltä”, hän sanoi. ”Ihmiset haluavat ja tarvitsevat laadukkaan tuotteen. He haluavat, että heidän kanssakäymisensä ihmisten kanssa on miellyttävää, ja he haluavat ostoprosessin ja koko työsuhdeprosessin olevan helppoa.
”Koska ihmiset, olemme loppujen lopuksi aivan kuin teidän koirat”, hän sanoi. ”Me kaikki reagoimme kannustimiin.”
Homo sapiens vastata moniin samoihin harjoitustekniikoihin kuin Canis familiaris tai Felis catus.