The Federal Trade Commission (FTC) ilmoitti äskettäin toimisto ”huomauttaa sadoille mainostajille, että heidän tulisi välttää kuluttajien pettämistä mainoksilla, joissa esitetään tuoteväittämiä, joita ei voida perustella tai perustella..”
FTC:n lehdistötiedotteessa todettiin: ”FTC-lain mukaan yritysten on tuettava väitteet siitä, mitä heidän tuotteensa voi tehdä, luotettavalla todisteella.”
”Lähettämällä ilmoitukset rangaistusrikoksista noin 670 yritykselle, jotka ovat mukana itsehoitolääkkeiden, homeopaattisten tuotteiden, ravintolisien tai terveysvaikutteisten elintarvikkeiden markkinoinnissa, virasto huomauttaa heille, että he voivat saada merkittäviä siviilioikeudellisia seuraamuksia, jos he eivät pysty perustelemaan tuoteväitteitään riittävästi. tavoilla, jotka ovat vastoin FTC:n aikaisempien hallintotapausten riita-asioita.”
Mutta entä lemmikkieläinten ruokaa koskevat väitteet?
Kuten monet harhaanjohtavat lemmikkieläinten ruokatarrat ja verkkosivustot, joissa on kuvia paahdetusta kanasta tai grillatusta pihvistä. Voiko kukin näistä lemmikkieläinruokien valmistajista tukea markkinointiaan FTC:n kanssa (todisteena, että kyseiset lemmikkieläinten ruoat todella sisältävät etiketissä mainittujen ainesosien laatua)?
Myös monet lemmikkieläinten ruokasivustot ja etiketit, kuten:
”Edistyksellisin ravinto lemmikkisi parhaaseen elämään.”
”Maailman hienoimmat ainesosat.”
”Rapea nappula auttaa puhdistamaan hampaita.”
Pitääkö FTC lemmikkieläinten ruoan valmistajia vastuullisina markkinointivaatimuksistaan? pyytää lemmikkieläinten ruokaa varmuuskopioimaan kuvansa etiketeissä ja väittämissä ”edistyneimmistä ravintoaineista” ja ”Maailman hienoimmista ainesosista”?
Pyydämme heitä. Seuraava sähköposti lähetettiin FTC:lle…
Kuluttajat kiittävät FTC:tä siitä, että se on pitänyt yritykset vastuussa markkinointivaatimuksistaan. On kuitenkin olemassa yksi erittäin suuri osa kulutushyödykkeistä, joita ei pidetä vastuussa markkinoinnistaan, itse asiassa niille annetaan periaatteessa vapaa valta kertoa kuluttajille mitä tahansa.
Tuo kulutustuote on lemmikkieläinten ruoka.
Lemmikkieläinten ruokatuotteita säätelevät FDA ja osavaltioiden hallitukset. Vaikka olemassa olevat lemmikkieläinten ruokamääräykset sanovat, että ”vinjetti, graafinen tai kuvallinen esitys lemmikkieläinten ruoassa ei saa antaa väärää tietoa pakkauksen sisällöstä”, monet, monet lemmikkieläinten ruokamerkinnät sisältävät kuvia, jotka antavat vääriä tietoja valmistuksessa käytettyjen ainesosien laadusta. lemmikkieläinten ruokaa. FDA ja valtion viranomaiset EIVÄT valvo tätä asetusta, mikä sallii tuhansien lemmikkieläintuotteiden pettää kuluttajia.
FDA sallii avoimesti lemmikkieläintuotteiden hankkia lihan ainesosia ”sairaista eläimistä ja eläimistä, jotka ovat kuolleet muutoin kuin teurastuksen seurauksena”. Kuluttajaa ei varoitetaan tai varoitetaan, jos heidän lemmikkinsä ruoka sisältää näitä laittomia (elintarvike- ja kosmetiikkalain mukaisia) ainesosia.
Mikään lemmikkieläinten ruokaa säätelevä viranomainen ei kiistä lemmikkieläinten ruokien etiketeissä ja verkkosivustoilla esitettyjä väitteitä ”parhaimmista ainesosista”, ”edistyneimmästä ravinnosta” tai vastaavista.
Toimiala kokonaisuudessaan – on saanut vapaat kädet markkinoida tuotteita haluamallaan tavalla, koska tiedetään, että FDA ja valtion viranomaiset eivät pidä niitä vastuullisina. Lemmikkieläinten ruoan kuluttajat tarvitsevat kipeästi FTC:n ryhtyvän toimenpiteisiin lemmikkieläinten ruokien suhteen samalla tavalla kuin olet viime aikoina tehnyt ihmisille tarkoitettujen tuotteiden osalta.
Lemmikkieläimen ruoan kuluttajan puolestapuhujana pyydän pitämään FTC:lle esityksen, jossa on esimerkkejä lemmikkieläinten ruokien markkinoinnin monista petoksista. Toivon, että kun FTC näkee tosielämän esimerkkejä lemmikkieläinten ruokien hallitsemattomasta markkinoinnista, virasto ryhtyy toimiin kuluttajien suojelemiseksi.
Kerro meille, kuinka/milloin voimme esittää sinulle tämän oleellisen tiedon.
Jos saamme vastauksen FTC:ltä, se jaetaan kaikkien kanssa.
(sormet ristissä)
Jokainen kuluttaja voi ilmoittaa FTC:lle harhaanjohtavasta/harhaanjohtavasta lemmikkieläinruoan markkinoinnista. Lisätietoja Klikkaa tästä.
Toivotan sinulle ja lemmikkillesi kaikkea hyvää,
Susan Thixton
Lemmikkieläinten elintarviketurvallisuuden puolestapuhuja
Kirjoittaja Ostaja Varo, Yhteiskirjoittaja Dinner PAWsible
TruthaboutPetFood.com
Lemmikkieläinruoan totuuden yhdistys

Liity lemmikkieläinten ruoan kuluttajayhdistyksen jäseneksi. Association for Truth in Pet Food on sidosryhmäjärjestö, joka edustaa lemmikkieläinten ruoan kuluttajien ääntä AAFCO:ssa ja FDA:ssa. Jäsenyytesi auttaa edustajia osallistumaan kokouksiin ja ilmaisemaan kuluttajien huolenaiheita sääntelyviranomaisten kanssa. Klikkaa tästä oppia lisää.
Mitä lemmikkisi ruoassa on?
Syökö koirasi tai kissasi riskiainesosia? Kiinan tuonti? Petsumer Report kertoo ”tarinan loput” yli 5 000 kissanruoasta, koiranruoasta ja lemmikkieläinten herkusta. 30 päivän tyytyväisyystakuu. Klikkaa tästä esikatsella Petsumer-raporttia. www.PetsumerReport.com
Löydä terveellisiä lemmikkiruokaa alueeltasi Klikkaa tästä

Vuoden 2023 lista
Susanin luotettujen lemmikkieläinten ruokien luettelo. Klikkaa tästä oppia lisää.